Wednesday 1 April 2009

Masalah yg x selesai2

Alahai komuter ni…masuk hari ni merupakan minggu yang ke 2 tren delay. Sepatutnya saya naik tren pukul 6.48am. Tetapi, dukacita dimaklumkan, trip tu telah di CANCEL!!!! Next trip will be at 7.08am. Sebelum 6.48am is 6.28am.

Bayangkanla manusia-manusia yang nak ke tempat kerja pagi-pagi punyala ramai kat station kepong tu.

So, nak tak nak tunggu jugakla 7.08am. If I’m in a good mood, saya tunggula. Setibanya tren tu kt stesen kepong, dan sememangnya saya dah tahu tak boleh nak jejak kaki langsung kat pintu tren tu…so, saya pun undurla diri…dari terus berasak2 dengan manusia-manusia yang majoritinya tak mandi pagi tu.!! Isshh….!!!

Tapi kadang tu jika saya bernasib baik, pintu tren tu berhenti betul-betul kat tempat saya berdiri, dengan senang hatila saya boleh masuk. Tp, kalau tersasar dari pintu tu…heemm…alamatnya kena tunggu next tripla.

The next tren is at 7.35am. Heemm…mmg hampehla…bertambah ramai manusia.

Kadang tu saya kena patah balik rumah semula amik kereta bawa kereta ke office. Tak pasal-pasal kena add another RM5.00 (parking) + RM10 (fuel) + RM5.20 (toll) = RM20.20. Banyak tu amount tuuu!!! Sepatutnya saya boleh jimat hanya RM2.60 aje dengan menggunakan komuter…return plak tu.

Starting from tomorrow kena bangun 5.00am..instead of 5.30am . Keluar rumah 6.00am…instead 6.30am. Nak kena amik tren 6.28am. Ngantukkkkklaaa.. Kena subuh kt surau officela nampak gayanya

3 comments:

Ibu kami said...

can't help le k.ira ngan public transport kita ni... sakit badan kena tolak.. paling benci kalau org yg Q jump, penah try tapi x sanggup... mmg no choice le traffic teruk pun kami drive gak masuk kl.. huhu..

Syiera said...

Hari2 kalau drive tak mampula k.ira ni. Kalau ada 'other half' to support bolehlah tahan, ni dgn 1gaji nih nk tanggung everything..i don't think so..:(

Ibu kami said...

mmg betul k.ira.. kitaorg ni kira2 petrol, toll & parking... huhhh.. membunuh betul jumlahnya... sabor je le