Friday 27 February 2009

Salah orang kot...

Selalunya saya akan beli dinner kat mana-mana aje kedai yang berdekatan dengan rumah. Tapi semalam saya beli kt Sri Damansara, dekat jugakla...tp kena keluar ke main road, redah jam dan beberapa traffic lights untuk ke sana.

Saya pegi Group Base Restaurant. Sebabnya saya kesini, Papa kata, makanan kat sini sedap-sedap, portion dia besar dan murah. Saya tak kisah kedai mana-mana pun saya hanya mengikut arahan.

Masa saya tengah menunggu order saya siap, tiba-tiba .....

Him : Sorry I terlambat...dah lama ke tunggu? (Sambil tarik kerusi, without asking dan duduk)

Me : Excuse me?!?!

Him : Eh' you ni Zaty kan? Kita janji nak jumpa kat sini? (Muka dah panic tapi cute)

Me : Err...I rasa you ni dah salah orang. I bukan Zaty.

Him : Tapi, you kata kita jumpa kat sini, you pakai baju Merah, tudung Hitam with Jeans (secara kebetulan saya memang pakai apa yg dimaksudkan oleh dia) I plak baju biru shirt belang biru putih.

Me : Sorry yea...I bukan Zaty..You ni salah orang. Yea..memang I tengah tunggu something but bukan orang i tunggu my order.

Him : Ohh...alamak. So sorry....sorry..sorry sesangat. I patut jumpa someone kat sini. Dia kata dah dia dah sampai. (Terus bangun dan tercari-cari awek yg dimaksud)

Tu sah-sah blind date. Baru 1st time nak jumpa kot. Janji lain...buat lain. Tp, cute jugakla mamat tu...pakai spec, tall, slim, smart looks...kind of man that I like...haaaiihh..bertuahnya si 'Zaty' tu. Dapat blind date secute mamat tu. How i wish..i just mengaku aje I'm Zaty...hahahahaha.

5 comments:

Ibu kami said...

dah nama blind date k.ira... ngaku je le k.ira tu zety tu... hahaha...

nydia-mama akif said...

hi..salam...
kelakar tul,salah blind date...i can imagine mesti dia gelak guling2 bile balik rumah..hehehe

Syiera said...

Ibu Abah - heemm..ngaku ek. Dah masuk dlm kete baru teringat nak mengaku aje as 'Zaty'..hahaha..dah terlambat..:(

nydia-mama akif - tula..i pun rasa mcm tu jugak..or maybe dia akan fikir balik, baik dia takel i dr the real 'zaty'..hahahaha. Isshh..kena pegi selalu ni kedai tu..huhuhuhu

Anonymous said...

iskh..iskh..ruginya kamu iera... lain kali ngaku je..ntah2 mamat tue pun mmg nak takel u kot...tp sbb u pun kasi response selamba dia jd termalu..hehe... x pe..pas nie p lagi.. mana la tau... ;-))

Syiera said...

nak buat camne iza...xder jodoh..hehehehehe :)