Monday 23 May 2011

Family dinner

Salam to all my dear friends & family


Dah lama saya tak bercerita kat blog saya ni. Bukannya tak ada cerita, ada sebenarnya bila dah dikumpul-kumpul jadi banyak plak. Takde mender sangat, ni nak cerita family dinner saya, kami p makan kt Rest.Istana Bambu. Dengan family sayala pegi, dgn kawan-kawan tak ada la, semuanya bz dgn hal masing-masing. Asal nak ajak aje semua dah penuh dgn program this and that. Redha ajerlah...:(


Ramai yang tahu tempat ni kan? Restoran ni menjadi pilihan saya sebab dah banyak kali keluar tv, magazine, newspaper. Apa kata kali ni saya & family saya try dinner kat sini. It was on my bday..dah lama basi dah cerita ni, tp nak share cerita makan kat Rest. Istana Bambu ni.


Lagi 1, binaan dan hiasannya 95% menggunakan buluh bermula dari pintu masuk sehinggalah ke ruangan tandas. Kat sini, nak makan kat gazebo pun boleh, nak makan kat dining area pun boleh. Saya memilih makan kt dining area sebab Papa tak boleh nak duduk bertimpuh/bersila lama-lama kat lantai...sakit lutut..huhuhu. Kena consider tu jugak kalau kita bawa warga emas tak boleh nak fikir diri kita sendiri aje kan..hehehe.


Ruang gazebo memang cukup privasi, keliling tu buat dengan buluh, atap guna jerami padi macam sebuah bangsal/pangkin (kt kampung-kampung panggil pangkin) yang boleh muat seramai 4-6 pax. Dan yang istimewanya kalau tempah makan kat gazebo ni kena makan bersila ala melayu..orang muda-muda macam kita ni nak duk bersila makan tu bolehla...tp kalau warga emas tu..kesianla kat depa.

The entrance The dining area


At the gazebo..ni untuk BIG family boleh tempah kat sini. Yg ni privasi..nak makan berdua ke..berempat ke..sesuaila..:)



Makanan yang kami makan malam tu..semuanya sedap-sedap belaka. Persiapan untuk menyiapkan dish2 tu lebih kurang 15-20 minutes.

Kenyang dah ni...nak balik dah..pose kejap..hehehehe

Last pose sebelum keluar dari rest.



Meh nak cerita kami p makan kt Rest Subak plak. Subak ni dekat sangat dengan rumah saya, kiranya belakang rumah aje. Melampaula kan…tp mmg belakang rumah aje…tp kena drive out lalu LDP tol bayar RM1.60..hehehehe Less than 5 minute dah sampai..:)


Rest ni terletak dalam kawasan Sg Penchala. Dengan environmentnya yang sangat nature, servicenya tip top, food tastenya waalaaaa!!!, blended all together, saya rasa worth eating and paying. Once in a while apa salahnya makan mahai sket ye dak..hehehe Kalau selalu2 sgt..mampoihla…ahaaksss..:)





Putra Amir ni bab nk rampas camera mmg no.1..:)


Sebelum our dish sampai..pose dulu..hehe


Western food kat sini sedap dan menyelerakan..silala cuba yea..:)









Dah kenyang..sebelum balik last pose @ Subak.


Jemput datang yeaa..kalau nak tau exact location..silelah google map..belakang rumah saya aje...hehehe..betul tak tipu..:)


2 comments:

suriani said...

cantik lanskapnya dua2 tempat makan tu ira..

tapi.. tudung ira pakai tu lagi cantik... heheh

Syiera said...

hi kak su bidadari

a'ah..lanskap cantik..ala2 cozy gituu...kena pegi sana experience sendiri baru best.

tudung? hehehe..tq tq tq...lain dr yg lain kann? well, knowing me..suka lain dari org lain..:)