Thursday 12 January 2017

Year end getaway to LHPD

Salam to all my dear friends and family.

Happy new year..!! Still not too late kan to wish everyone..:)

Well, another story from this blog.. Memandangkan firm bagi cuti 10+- days tutup office Sat, Sun + Public Holidays.  Seronok jugakla dapat cuti panjang macam ni.  Banyak benda yang kita boleh buat kan.  To those yang ada anak sekolah tu..masa ni la nak beli persiapan sekolah..etc etc.  As for me..habiskan masa terluang ni dengan berjalan/bercuti..:) :D

Trip ni memang betul-betul year end 2016..penutup la kiranya..:)  Lexis Hibiscus PD. Kali ni kami stay kt Panorama Pool Villa..villa nak paling hujung dekat putik stigma bunga raya tu..view mmg superp laa..tak ganggu pandangan mata kami ni..sebab depannya is open sea.  View depan is the private beach.  Villa ni yang atas air tu...dulu masa company trip pun duk atas air jugak. Kat situ ada beberapa unit villa. Meh saya habaq ... Executive Pool Villa (Bahagian daun), Premium Pool Villa (kelopak2 bunga), Panorama Pool Vila (putik bunga). Kiranya saya dapat merasa Premium Pool Villa & Panorama Pool Villa. Bilik kami dah memang tersedia...kami naik buggy sebab villa kami terletak di hujung debunga bunga raya..tengah laut sikitla kali ni. Lagi hujung..lagi mahal..huhuhu.

Okey, LHPD ni terletak atas sikit dari Blue Lagoon.. Lepas hotel Thistle yer. Dari Teluk Kemang tu..sebelah kanan uolls akan berjumpa dengan papan tanda bawah ni. Menandakan inilah dia pintu masuk ke LHPD.  Few hundreds meter ke dalam uolls akan nampak bangunan utama LH ni. Dah rasa macam pergi duduk kat Avani plak..sebab nampak dah bilik-bilik yang atas laut.. Cuma villa2 kat sini ada pool dalam dia. Kali ni saya pergi sana drive. Guest parking pun banyakkk..7 tingkat untuk semua guest siap disediakan buggy dari parking ke lobby.

TV dalam bilik ni dah macam home teater. Dah blend sekali dengan dinding.  Bila ON macam rupa dalam panggung. Sungguh futuristic. Tapi channel tv limited..huhu

Dalam bilik ada built in wardrobe, cabinet sink, and laundry basket.  Kat sebelah kirinya ialah toilet & bathroom.  Jaga-jaga tau..pintu toilet & bathroom tak ada kunci langsung yea..:)  Memang semua keperluan yang kita perlukan sepanjang stay situ semua ada dalam bilik tu. Pastu depan sikit ada glass door lagi satu which is the balcony. Sebelah pool tu ada sauna...so, anytime jer boleh membakar lemak-lemak yang terperap kat badan tu..sapa yang ada lemak la kannn....hehehe

Private pool sedalam 1.2 meter aje..takla besar sangat..just nice for us untuk berendam sejukkan badan dimusim panas..:)

Penuh ketenangan tanpa gangguan..:)
Malam-malam ada show orang main api keluar ikut mulut tu, ada dance la..weolls tengok aje dari balkoni pool kami. Lain, biasa-biasa saja..layan angin kuat kat sini..best!! Kawasan LHPD ni memang luass..tu pun tak tertour dibuatnya..:)

On our way out for dinner, snap la sikit sekeping dua gambar kt entrance ni.  Masa kami sampai tengahari tu...punya ramai dengan manusia nak check-in / check-out..now dah agak bertenang sikit keadaannya..hehehe.  Malam tu kami makan ikan bakar kat area Teluk Kemang..tak ingat nama kedai tu. Along the way tu memang banyak gerai ikan bakar and seafood..pilih saja mana berkenan dihati.

The food is so so ...kiranya kenyangla makan kat situ. We ordered, Ikan siakap bakar, tomyam campur, sotong celup tepung, kailan ikan masin, telur dadar + air.  Tahap kebersihan kedai tu saya bagi C of D.  Dari main road tu nampak cun dgn lampu-lampu..susun atur meja semua...parking...everything looks OK.  Yg tak bestnya..waiter macam kurang fasih cakap melayu...sleng macam kl'tan.  Dia x faham..kami pun x faham..dah tu jadi macam cakap ayam dengan itik.  Food presentation? So so jugakla...rasa pun so so jugak...semuanya SO SO la...huhu. Tak rekomen pun..mujur saya tak ingat nama kedai tu..tapi memang tepi mainroad along jalan teluk kemang tu la. Sink nk cuci tangan tu..adeeihhh tak berapa nk bersih...:( :(  Memang kami tak mau pergi situ lagi dah.

Jom jalan-jalan cari pakwe..ehhh jalan-jalan cuci mata..hehehe.

Round-round hotel..tak kira masa nak posing celah mana pun..haaa ameekkk..bergambar sampai lebamm..

Kalau rasa macam malas or tak larat nak berjalan kann..boleh je sewa basikal ke hover ke.. Harga tolong jangan tanya..rasa macam mahal jugak kot kat sini.  Kan best kalau kemudahan tu depa bagi free aje..syoq jugak berbasikal petang-petang hirup udah laut..keh keh keh.

Haa ni la private beach kat LHPD ni..dan arena makan-makan..kalau uolls taknak makan kat coffee house, kat sini pun boleh makan...lagi layann sebab boleh tengok beach + sunset.

A great place to stay surrounded with beautiful scenery, best to take photo and selfie.

Kalau nak main water sport, semuanya ada kat sini. Ada jet ski, banana boat, boleh main beach volleyball.  Nak memancing pun boleh..bawak aje fishing rod..and nak sewa boat pergi fishing kat tengah laut nuun.

Malam-malam pun happening kat sini..gi la jalan-jalan tepi pantai menikmati lampu-lampu neon berwarna warni... kat situ ada arena makan dan private beach.

We're at the lobby area while waiting for my cousin.  Dia pergi buat Spa.

Tunggu sunset

The scenery during sunset was simply amazing!! I would suggest to go for night walk and enjoy the beautiful lighting effects.

So, I got to spend the weekend at Lexis Hibiscus PD with my cousins and friend and it was a blast!!!

Secara overalnya seronok dan happening la stay kat sini..walaupun this is my 2nd time..macam-macam aktiviti boleh buat kat sini...tp aktiviti saya kt sini berendam ajerlah no other things..hehehehe.  Sesuai jugakla untuk rest and relax your mind.  Dengan harga RM1k++ satu malam tak relax jugak tak tahula kannn...:) :D  Cukup dulu sharing on my vacation.  I need to continue my nz writing ni..huhu.. Still long way to go..huhuhu.

Babai lexis hibiscus with love...thank you for your execellent hospitality ..moga kita ada jodoh dan berjumpa lagi yea..!!