Monday 5 June 2023

Trip ke Janda Baik

Salam to all my dear friends and family

Unplan selalunya menjadi kan. Kami plan on the same day itself to Janda Baik.  As usual I fetch Kak Sue and Yati.  Janda Baik ni tak jauh pun dari KL ni..setengah jam je dah sampai kan.  Kebetulan birthday Yati plak hari tu, alang-alang kami buat mini celebration kat sana.

Kami lunch kat Figgy's Cafe.  Sedap-sedap menu kat situ. Kami order Chicken Chop, Fish & Chips, Crispy Chicken Burger. Keropok Leko and drinks. 











Next is to Bidaisari Resort. Saja nak jalan-jalan kat sana menikmati keindahan antara resort yang cantik di Janda Baik. 




















Resort ni dikelilingi alam semulajadi dengan suasana yang damai, permandangan air sunga dan swimming pool dan konsep yang cukup ekslusif dan selesa untuk friends and family.  Kawasan ni sesuai jugak untuk buat team building. Maqayla memang tak tahan nak terjun dah tu...hehehe. Tapi tak bolehla sayang, mama dia tak bawa bekalan baju tak plan pun nak rendam-rendam.  InsyaAllah next time kita tidur sini..one fine day.

Resort ni turut memiliki kandang kudanya sendiri yang terletak tak jauh dari tempat pool ni. Kalau nak tunggang kuda ada pakej yang tersedia untuk pengungjung. Rusa pun ada juga to those yang tak pernah tengok rusa kan.  Kami dah sampai agak lewat masa tu, tak sempat kami nk explore resort ni..takut nak balik KL jammed plak kan. 




Sebelum hujan turun, kami kena gerak balik. Kalau lama-lama kat sana sangkut plak kan. Rupanya memang hujan lebat kat Janda Baik dan banjir tanah runtuh di Janda Baik. Masa kejadian tu, kami dah selamat sampai KL..syukur sangat-sangat kami pada masa tu.

Sekian dulu kisah trip singkat di Janda Baik..InsyaAllah akan ada lagi trip ke resort yang cantik ini pada masa akan datang.





No comments: