Tuesday 31 March 2009

Ada orang tanya…

Kebiasaannya kalau seseorang tu menyambut b’day dia, sudah pasti depa akan letak gambar-gambar hadiah, gambar-gambar celebration dgn family/close friends/bf/gf, gambar laga-laga pipi, gambar hadiah paling best ever kononnyala, gambar surprise party, gambar paling cutela kt blog depa.

Adala seorang kawan saya ni bertanya beberapa soalan. Bukan dia seorang ajer, malah ada la beberapa lagi kawan-kawan saya yang lain. Begini soalannya –

1) Ni pakai cantik-cantik ni mesti nak celebrate dengan boyfriend ni
Cantik? TQ...baju office biasa ni pun cantik ke? All black color summore :P

2) Boyfriend belanja kat mana malam ni?
Mana ada boyfriend

3) Mesti ada surprise party for you tonite rite?
Dah tua-tua ni tak adala surprise-surprise

4) Bos you wish tak? Dia ingat ke b’day secretary dia?
Yup, almost every year dia wish kat I. She marked in her diary okeyy!!

5) Banyak ke orang wish?
Adala jugak…tapi jumlah tu dah semakin berkurang.

6) Berapa dah ek umur you?
Tekala…..:P

7) Macamana celebrate b’day semalam?
Heemm…at home alone

8) Banyak dapat hadiah?
No present

9) Dapat hadiah apa dari boyfriend?
Laaa….i tak ada bf la…

10) Mana gambar...tengokla...letakla dlm blog?
Gambar tak ada….nothing to showla to you guys

11) You nak hadiah apa?
No need…no need. Zaman gawat2 nih baik simpan aje $$ tu k.


Tu ajerlah kot yang saya boleh ingat.


Kebanyakan jawapan-jawapan saya tu depa tak percaya. Lagipun, buat apa nak menipu, dah sememangnya itu kenyataan. Ada tu pulak kata, at my age sekarang ni I shouldn’t be alone. Dah tu, what do you expect? Boleh mati ke kalau tak ada soulmate?


Kadang-kadang tu buat sakit hati aje bercakap dengan orang yang tak reti bahasa ni. Saya tak pernahla nak sibuk-sibuk tanya hal personal depa tu, hubby/bf bagi apa, celeb kat mana, tolong pilihkan hadiahla, tula..inila..bla..bla..bla.. Do I care? Not at all. Jealous? Pun tak jugak.


Mengenai surprise party, dinner, best present ever kononya, gambar laga-laga pipi, birthday celebrations, I’ve gone through all that before masa saya muda-muda dulu. Cuma dalam keadaan yang berbeza…dan tak ada BLOG masa zaman saya celeb b’day saya dulu tu. Haaa…just imagine how old I am now..:P…teka…teka..teka..


Zaman dah berubah mengikut teknologi terkini. Sayangnya, saya tak dapat nak abadi kenangan2 tersebut dalam blog cuma tersemadi dalam ingatan ajer…cewaaahh!!

2 comments:

Ibu kami said...

betul tu k.ira.. bila bab2 bday ni sumer stereotype je soklannya.. kita dah lalui sumer tu dulu so no big deal ha?...

sabar je la k.ira.. dh namanya manusia... betul tak?

Syiera said...

Semua dah lalui...betul tu..betul..betul. Terima kasih kerana menyokong..:P