Wednesday 6 July 2011

Hal TV


Salam my dear friends and family.


Kat rumah saya sekarang ni dah tukar Astro Byond. Bukanla baru…dah agak lama jugak la byond ni. Saya tak apply pun, tak mintak pun untuk tukar this byond thing..kononnya I’m one of the luckiest customer to get it installed this byond for free. Free ke? Heemm…mcm2la helah depa nk tarik perhatian pelangan kan. Lagi pun yang nak tengok tv tu pun saya dengan papa saya aje. Semasa wakil astro datang rumah hari tu sibuk plak komen pasal TV saya tu. Yelahh..tv saya ni version lama…yang jenis gedabak tu..so what?!?! Katanya bila dah guna this byond the picture look more nicer…more clearer…more sharp with flat screen tv…ala2 brand plasma la..skrg ni kan ramai orang guna flat screen plasma tv. Yelah..with the HD service tu KENA guna flat screen ke? KENA ke?? Tak payah kannn..apa daaaa…

Ramai dah guest yang datang rumah dok teguq suh tukaq tv plasma sbb ada byond service ni. Amboi depa ni ingat kita ni chap duit ke..senang2 aje tukar terus beli ikut peredaran zaman dan semasa? Its not that cheap TV skrg ni…katakanla beli TV mahal, TV canggih, you are supposed to be prepared to face the concequences. Kalau beli TV mahal, bila dah rosak tentu harga nak repair pun mahal. Hidup ni biarlah bersederhana…agak-agakla kan…jangan beli TV tu sebab orang suruh beli, supaya tetamu datang puji TV kita canggih atau sebab nak ruang tamu nampak cantik sesuai dengan moden concept ke kan. Biarla apa orang nak kata..my house..my tv.

Nilai harga TV yang ribu-ribu tu pada saya, nilainya sangat besar (skrg ni saya very the money matters. Very cents counts!!) Harga TV saya tu kurang dari 500 kot beli kat kedai letrik kat Kepong. CRT TV 36 inci ya, bukan LCD, LED atau Plasma segala…basic tv je.

Bukannya saya tak mampu, but we could not care less. Dah lama jugak tv tu berkhidmat pada kami sekeluarga….dan Alhamdulillah tak memberi sebarang masalah. Mungkin sebab hikmah membeli sesuatu dalam kemampuan sendiri dan rezeki hasil usaha sendiri. The TV might not look beautiful, but its presence has sentimental value & is very meaningful to our house. Cukupla tu kan…kalau guest datang rumah ada jugak entertainment boleh tengok tv dari datang rumah tengok dinding rumah…orang tanya kenapa tak pasang tv? Nak jawab apa? Tv rosak? Tp flat screen baru lagi tak kan dah rosak?..:) :)

Tu aje..:) :P


2 comments:

suriani said...

akak stuju.. mende elok lagi buleh tengok still ok.. kenapa nak bazirkan duit beli lain? mmg org ni bercakap je.. baik pun dicakap tak baikpunnn dicakap.. yg penting, kita sendiri tau apa yg baik.. ye tak... lagipun amalan berjimat cermat yg ira amalkan tu sgt bagus dan berhemah... patut semua org kena guna konsep tu.. keperluan ke kehendak nak diutamakan, kannnn?

Syiera said...

hi kak su bidadari..

iyer kak..guna selagi boleh...tak uptodate pun tak pe...yg pasti gambar kt tv tu boleh kita tengok..:)