Tuesday 14 October 2008

Some 1's birthday..


4 years dah...another 3 years to go..yeayy!! Lepas 3 tahun ni, selesai segala hutang-hutangku. Memandangkan dalam diri saya ni, cuma berhutangkan Cabai saya ni aje.


Saya tidak mempunyai kredit kad..i'm free from that..yeaayy!! Segala urusniaga membeli belah saya guna cash. Dengan adanya cash akan membuat diri saya ni lebih bertanggungjawab dalam setiap pembelian dan dalam masa yang sama, saya juga boleh berjimat-cermat dan tidak membeli barang-barang yang tidak sepatutnya dan membazir.


Saya tidak membeli rumah or menyewa ..sebab saya tinggal dengan parents saya...i'm free from that too...yeaayy!! Rumah saya sendiri pun dah ada kat KL and Kedah tu..so, dah boleh cuci tangan dan kaki nak masuk rumah sendiri tu nanti..heh..heh..heh.


Only my Cabai aje tanggunganku. Takpe...takpe...3 tahun aje lagi...tak lama dah..:)


Kenapa dinamakan Cabai? Sebab 'ia' berwarna merah menyala. Cabai is cili merah untuk orang KL...orang Kedah cakap cabai merah..heh..heh..heh..ganas tak? What ever it is...i really love my car...so far tak pernah lagi la dia ni bercium dgn sesiapa...or ada sesiapa yang cium dia. Touch woood!! Tengokla driver saper..?:) :D InsyaAllah...saya akan jaga dia macam saya jaga nyawa saya sendiri. This is my 2nd car, even my 1st car dulu pun xcident free :) Bukan senang nak dapat dia ni ..susah wooo..kena berusaha dengan titik peluh sendiri. Bukan bapak or BF or husband bayarkan downpayment...takder..takder..takder...semua ni usaha sendiri. Bertuahla anak/GF/wife tu kalau the above mentioned tu bayar d/payment..bertuahla orang tu.


Walaupun kecil aje, tp kereta sendiri dan tak menyusahkan orang lain nak kemana-mana pun.

7 comments:

Nora said...

yeayy!!another 3 years to go...

Syiera said...

hehehehe....of course...!!

Anonymous said...

alhamdullilah...seronok kan iera after 3 yrs you wl b debt free..tp selalunya kan pas tue nak la plak tukar keta besar lg..hehe

Syiera said...

Wwoohhooo....cukup2la tu. Keta ni pun dah cukup besar iza..cuma cc dia aje yg kecik. As long as i remain service on time, boleh bawa saya north, south, east, west tanpa sebarang masalah..cukupla tu. Berbelanja ikut kemampuan..:)

zie said...

Bestnyer..Lagik 3 tahun. My car lagik 4 tahun la...tapi 2 kali accident, bukan my fault tapi silap orang lain. Hu hu hu..

Anonymous said...

i setuju iera...belanja biar la ikut kemampuan.. :-) u ni keta dah ada, rumah pun dah ada...tangganya je bila lagi ;-)) jgn amik hati ek... pempuan skrg independence.. x bergantung sgt dah kat lelaki esp. lelaki melayu yg kebanyakannya HOPELESS..!!!

Syiera said...

hi ziez...
alaa...4 tahun tu tak lama dah..kejap aje pejam celik pejam celik dah habis tau..:)

hi iza..
insyaAllah...kalau ada jodoh tak kemana... cuma antara cepat dan lambat aje.