Monday 4 May 2009

Destinasi bujet ke Frasers Hill

Dah lama saya tak update blog ni. Tak ada cerita/berita yang nak dikhabarkan.

Well, memandangkan kita semua baru lepas bercuti lama...tak lama pun 3 hari. Tapi, tu cukupla untuk saya dengan parents termasuk 2 orang anak sedara saya Fatihah & Farzana bercuti ke Frasers Hill. Kebetulan mama pun dah sihat alhamdulillah, dia pun dah boleh travel long distance, So, tak menjadi masalah nak bawa mama kesana.

Heemm...mungkin ada di antara pembaca sekalian akan berkata 'Pegi sana lagi, tak ada tempat lain ke nak pergi'. Bukan tak ada tempat lain, ada tu ada...tp ke FH ni senang, dekat & travelling cost is cheaper. Semua cost kesana saya yang tanggung, so kenala cari tempat-tempat yang bersesuaian dgn bujet saya ni. Ni kalau lebih-lebih dah kena berhutang...tak ada istilah 'hutang' dlm kamus hidup saya. Everything is in CASH.

Kami menginap kat Fraser's Silverpark Resort...studio unit apartment. Very nice place, nice view and cooling too. FH belum tercemar lagi masih clean & fresh macam dulu-dulu jugak. Tak semak, tak bising, everything sunyi sepi aje kat sana. Rimas saya kalau bising2 nih, kita pegi nak relax bukan nk semakkan fikiran yg dah memang serabut.

Most of the place kat sana still on renovations...cadang siap segala renovation in June 2009. Tak lama dah tu. Sesiapa nak ke sini, jemputla datang...janganla 'serik'. Pastikan bawa $$ secukupnya, lebih pun tak pe, sebab kat sana tak ada ATM machine. Pastikan isi minyak kereta penuh, kat sana tak ada petrol pump, kalau nk buat hotel booking make sure book awal-awal sebab hotel kat sana selalu fully booked.











No comments: