Wednesday 8 July 2009

Cheta Robots

Saya bagitau kat Papa yang nak pegi tengok wayang kat Pavilion dengan Oya cerita Transformers. Nak tau apa dia kata? ”Aaapalah yang p tengok cheta katun tu”. ”Tu bukan katunla Papa, tu cheta robots...real robots yang besaq2 tu”. Then normal wordings yang dia akan pesan is ” Ok, balik awai jangan lambat-lambat”.

Saya dgn Oya mmg enjoy tengok citer ni. Full of actions dari awal sampai nak habis… HEBAT!!!! Saya rasa kadang-kadang tu baik jugak tengok cerita yang ala-ala tak berpijak dibumi yang nyata ni sebab kita dah tau ketidaklogikannya dibandingkan dengan cerita yang logic tp ‘didramakan’ sampai jadi tak logic, salah faham memanjang misalnya.

Antara slot-slot yang menarik bagi saya :-

1. Kitchen utensils semua jadi Decepticon yang sangatla comel dan ganas. Bumblebee siap tembak rumah tu akibat huru hara dalam rumah tu.

2. Decepticon Wheelie jadi jinak selepas digoda dan dipujuk oleh Mikaela. So sweeeett and very the naughty..:P

3. Autobot Mudflap dan Skids, kembar yang sungguh comel dan sukala bergaduh. Bestla tengok budak2 ni ada aje yang tak kena, nampak aje kecik tapi kuat woooo..:P

4. Decepticons Starscream yang boleh bertukar dari jet fighter F-22 Raptor. Dia dah tua dan bertongkat pulak tu yang dah insaf dan sokong Optimus Prime. Dia juga yang "membawa" Agen Simmons, Sam, Leo dan Mikaela ke Teluk Aqaba, Mesir. Macamana dia ‘bawa’ tu kena tengokla naa…:)

5. Bumblebee nangis!! Sungguh tak ku sangka robot nangis!! and they have the scents of smells too.:P

6. Beberapa aksi-aksi Sam jadi sawan ketika di kolej..hahahaha

7. Teruja..mula-mula cerita tu start dah nampak Malaysia Airlines punya logo. Betul...saya tak tipu ada logo MAS. Saya siap cakap dengan Oya.

To those yang die hard for this Transformers, silerla ke pawagam yang berdekatan untuk saksikan "cheta katun robots" nih..:)

7 comments:

ms oy@ said...

4. Decepticon tua yg tukat jadi Autobots tu nama dia Jetfighter.. Dia can transform jadi Blackbird kot... and dia boleh transport/ apparate/ dematerialise... robot yg lama2 je ade power tu... Tp Starscream (another "younger" Decepticon)mmg jadi jet fighter F-22 Raptor... dia tu yg selalu suck-up kat Megatron tu...

Anyway, i enjoyed watching the movie with you... and ingat nk tgk for the third time this weekend... will watch out for the MAS logo... hehe...

ms oy@ said...

Ops, Jetfighter ker Jetfire? hhehehe confused...

iza said...

ala iera...i x dan lg nak p tgk transformer nieh...huhu

Syiera said...

ms oy@

Haa..tula ira pun confused nama2 robot tu..dah jadi berterabur plak..heh..hehe..hehe. Byk sgt robotnya nak ingat namanya tuuuuu..:P

About the MAS logo tu..tengok tauu..kalau ada paste kt blog..:)

Syiera said...

hi iza

laa..xdan ka? g la bila2 free..weekend ni ke

Kelar the chubbies said...

Ms biler ekk ada MAS logo tuh?

Mmg best tgk citer nih..tingat masa kekecik dulu jadi peminat setia Transformers....nama kucing pon bley letak Optimus Prime.

Syiera said...

Hi Kelar the chubbies..

MAS logo tu in the beginning of the story..ada..ce tengok lain..:P

Optimus Prime? Kucing tu boleh transform tak?!?! :) :D