Thursday 15 September 2011

Eid 2011


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI to ALL my dear friends & Family.


Sekejap aje rasanya balik ke kampung untuk beraya..walaupun saya dah duduk kat sana almost 10 days..tu pun tak cukup-cukup lagi..he..he...he..biasala tu kan..dah nama pun balik kampung haruss la duduk sana lama-lama..rumah mak ayah kita.

Saya balik kampung pada hari Sabtu (27/9/11) lepas Subuh. Tak subuh jugakla dalam 6.30am gerak dah la. Takut jugak banyak kereta ke apa ke kan. Syukur alhamdulillah....traffic sangat smooth..5 jam sampai dah kt kg. Cuma jammed sikit approching Rawang, Slim River & tol Juru. Other than that..mmg zasss lajuuu..:) Sepanjang perjalanan tu..on & off hujan..tak bolehla laju sangat drive kena jugakla berhati-hati..biar lambat asal selamat..tu penting.

Dari hari sampai kt kampung tu..sehinggala petang nak raya tu hujan tak berhenti. Berhenti pun kejap-kejap aje...lebat plak tu..nasib baikla tak banjir kat sana. Cuma ada sesetengah tempat kt Langkawi aje yang naik air sikit. Saya ni siap pakai baju sejuk dgn stokin lagi...dah ala-ala suhu kt Bukit Fraser dibuatnya. Masa tengah masak kat dapur pun pakai baju sejuk..he he he. Bukan saya aje...aunty pun sama pakai baju sejuk..haa..sejuk sungguh.

Raya tahun ni tak ramai...cuma 5 orang aje yg tinggai dari 30++ ahli keluarga. Abang-abang & adik-adik semua beraya di rumah mertua tahun ni...giliran kakak2 & adik2 ipar saya. Tahun depan giliran kampung saya pula..tahun depan memang bestla..mesti meriah sebab ada extra activities kami adik beradik plan nak buat. Plan apa tu? Tungguuu la naa...:)

Meh kita tengok gambaq2 plak. Tahun tk banyak amek gambaq...sikit-sikit aje. Jadikla kan dari tak dak langsung..:)

Ni la ahli keluarga saya seramai 5 orang..:) 2 tahun lagi tinggai 4 org..:(



Tengah menuggu guest datang rumah. 1st raya memang confirm tak boleh nak p mana..sapa2 nak mai raya..silala dtg on the 1st yea..mmg penuh makanan on the 1st tu. Mai lepas2 tu..hemm...tinggai serdak la naa..hehehe.


This is our dining area.

This is our kitchen. Both kitchen & dining dah ramai..padat..penuh. Tu kat living room duk tunggu turn plak.


Hari raya ke-2, kami keluar beraya, so tuan rumah di Bkt Pinang mmg tak ada dari pagi hinggala ke petang. Kami pun nak p beraya jugak..:)


2nd raya kami beraya ke rumah Tok Nda Aishah & Tok Ami Hashim.

Ni plak kt rumah Tok Ami Syed Harun.




Saya suka gambar ni...nampak caring & ikhlas..:)

Ni rumah Ayah Rashid. Rumah dia klasik..kiranya boleh buat muzium la..:)


Saya suka interior rumah Ami Patek ni..


Ami Patek ni buat open house 2nd day tu belah malam. Tapi kami terawal plak...dah alang-alang pusing beraya semua rumah sedara2..nak keluar semula dah malas..dah penat..singgahla siap2..hehehe. Aunty Zah jamu penuh meja jugakla..sedap betul semua masakannya. Ni canopy ready for that nite's dinner.


Raya ke-3 pula, kami ziarah ke kubur arwah tok & arwah mama. Patutnya pegi pada raya pertama atau kedua tu..tp kami lebih selesa pegi pada raya ke-3..orang pun tak ramai dah masa tu..masjid pun tak jammed..parking banyak..:)

Kubur arwah Tok Tan & arwah Tok Mak Ngah


Kubur arwah mama saya.



Ni baby Hannah. Comey kan...dah la baik...senyum aje...cantik putih mulus gebu kulit dia. Baru umur 9 bulan. Semua orang dia mau..tak nangis plak tu. Mama dia pun cantik....adore sangat kat mama dia. Mama dia tengah makan masa ni...kami culik jaga kejap..hehehe

Tu aje la aktiviti saya di kampung..nothing much. Walaupun hanya sederhana tapi tetap meriah. Abang2 & adik2 serta isteri sekeluarga balik ke rumah saya pada raya ke-2 & ke 3...lepas tu startla meriah semula..hehehe..suka suka suka bila ramai-ramai ni. Bila dah ramai-ramai tu...saya plak dah nak balik KL...tk dpt nk gosip2 pjg dgn my sister in laws...uhhuukk..uhhuukk...:(




No comments: