Friday 24 August 2007

lawak yang tak pernah dilupakan..


Nak buat apa hari ni? Bos plak tak masuk seminggu, kerja pulak dah beres..maka I pun taktau nak buat apa, kawan I suruh I surf la satu web forum tu, jumpa satu thread 'Dialog lucu filem P.ramlee'...lawak gila I baca. Hilang segala tension..memang dialog dan filem P.Ramlee tiada orang yang boleh menandinginya. Kalau korang tengok balik citer P.Ramlee, mestinya nak tergelak lagi, kan? Antara dialog2 lawak yang tak kering gusi;


Dalam Pendekar Bujang Lapok...

Ramlee : "Ei Sudin! itu apa bacanya"
Sudin : "Alif! Mim! Waw! Nun! ...............Alif tendang Waw bunyi nya sarkes daaaaaaa"
Ramlee : "Ei apa daaaaaa! takkan yang tulis panjang panjang tu bunyik nya sarkes"
Sudin : "Ei! yang panjang panjang tu dia punya bunga saja daaaaaaaaa. Apa? ko ingat ceti saja yang pakai bunga?


PENDEKAR BUJANG LAPOK

Cikgu Ros - "Aa.. sekarang Cik Sudin pulak"
Sudin - "Saya cikgu"
Cikgu Ros - "Aa.. kenal tak dengan huruf ini?"
Sudin - "Saya kenal cikgu"
Cikgu Ros - "Huruf ini sama dengan huruf Jim, huruf Jim matanya di tengah-tengah tetapi huruf ni matanya di atas"
Sudin - "Aa.. Jim ini matanya di tengah-tengah, Jim ini mata di atas cikgu... Jin pakai toncet"
Murid-murid - "Toncet?! (ketawa) Ha ha ha..."
Cikgu Ros - "Pak Abu tu ketawa terlalu banyak sangat"
Pak Abu - "Cikgu.."
Cikgu Ros - "Aa.. cepat, sekarang Pak Abu pulak"
Pak Abu - "Yang mana?"
Cikgu Ros - "Yang ini.."
Pak Abu - "Oh, ni saya kenal, saya tahu ni.. huruf ini kan huruf - M"
Cikgu Ros - "Itulah Pak Abu, jangan suka ketawakan orang. Yang ini bukan huruf M, yang ini huruf Kha!"
Pak Abu - "Huruf Khaaa?"

citer labu labi dialog antara labu n labi: "err labuuuuuuu tulun ppgl kan bapak aku"labu kuar dr dapur : "ei bkn ke bapak ko da mampusss"

Sawan Si Labu Haji Bakhil- "Allah, pecah juga harta aku Labu..."
Labu- "Yang sebetulnya encik, saya ada sawan encik. Bila terpekik saja, sawan saya datang encik"
Haji Bakhil- "Kerana penyakit sawan kau tu.. papa lah aku Labu"
Labu- "Tidak encik, lain tahun nanti sawan saya kasi kaya encik"
Haji Bakhil- "Bodoh! Setan!"
Labi- (Labi muncul dari luar) "
Apa engkau ini Labu.. angkat itu pun tak larat ka? Bodoh!"
Haji Bakhil- "Diam!! Kau pun setan juga"
Labu- (Labu menyampuk) "Ya encik.. setan! Setan gondol encik. Bodoh! Baghal!"
Haji Bakhil- "Diam!"


citer Nasib DO RE MI...sambungan dari DO RE MI masa diaorang lari kat dalam hutan lepas kena kejar ngan orang kampung jual ubat tipu.Masuk rumah orang giant tu... pastu tetiba Ibrahim Din (MI) : menjerit..Tompel (RE) : terkejut, dia tanya ngapa kau menjerit??MI : aku nampak nasik... RE : mana ???!!!!!!MI : ni (dia tunjuk something yang bertutup ngan kain kat dinding rumah tu) RE tarik kain tu and menjerit jugak sebab terkejut ada patung kepala beruang pastu dia cakap.. : ni bukan nasik.. ni nenek kau!!


SENIMAN BUJAK LAPOK...

P Ramlee : Betapa senang beta punya hati.. betalah yang digelar setan amirul rashid...Director (Ahmad Nisfu) : Bukan setan Syaitannnnn... Sultannnnnn.......


SENIMAN BUJANG LAPOK - masa nak gi screen test..hei ramlee, sapa kau??aku lah king!!king apa??king kong??king kong kepala hotak kau ...


PENDEKAR BUJANG LAPOK..masa dpt surat dr ROS, anak PENDEKAR MUSTAR..

aziz : sekali syair daaa... alkisah..
sudin: tayyib..
aziz: alkisah maka tersebutla kisah..
sudin: tayyib..
aziz: sang kancil datang beramai2 mengadap ke bawah dulu sultan firaun..
ramlee: mane firdaun pakai sultan..
aziz: ntah..(jawab dengan muka toya jeeeeeeeeeee)


PENDEKAR BUJANG LAPOK..

time belajar ngan pendekar mustar...hai mambang biru mambang kuning mambang angin mambang laut..... mambang mabok minum brandy... hahahahahahah!!!lepas tu kena marah dengan pendekar mustar : kau ingat negeri mambang atas sana ada jual brandy..


Seniman bujang lapok...

Sudin... "Oooo dia pakai ekjos besi... patut lah trang-tang-tang. kenapa tak pakai ekjos buloh?"

Bujang Lapok Scene : Sudin melengah-lengahkan masa mak dia dari masuk ke bilik diorang (tengah cover line Ramlee & Cik Normah dalam bilik)

Sudin : (sambil menghalang mak dia masuk ke dalam bilik) mak kenapa mak datang sorang? kenapa tak ajak bapak datang sekali?

Mak Sudin : Kau dah gila Din! Bapak kau kan dah mati?


Seniman Bujang Lapok

SUDIN : Makcik.. Makcik !!.. encik !!.. Encik ni cakap.. PakMat …wroooooooo ruhhhhhh kelepok.. kecepar .. pon pon pon… Belanggar !!! motokar..
MAKCIK : Pak Mat kau selalu begitu .. naik basikal.. tak pernah naik motokar ..
SUDIN (Nada Geram)… : Pak Mat Tempe Belanggar dengan motokarrrrrRRRR...


Seniman Bujang Lapok

A. NISFU : Saudara Majid... mana dia setan-setan tu...
MAJID : Sudah datang tuan...
A. NISFU : Aikk.. ini cat ka kapur ?
AJIS :Bedak tuan....
A. NISFU : Yang ini macam Russian terlepas...
RAMLEE : Baru turun dari bulan tuan....
A. NISFU : Hmm.. Eh !! itu misai ka tanglung...
RAMLEE : Yang ni tuan ? Misai pun boleh tanglung pun boleh... tuan...


NUJUM PAK BELALANG

Pencuri 1 :1 untuk aku, 1 untuk engkau, 2 untuk aku, 2 untuk engkau, 3 untuk aku, 3 untuk engkau, 4 untuk aku, 4 untuk engkau...
Pencuri 2 :Haii.. ini macam kira, berapa lama mau habis.. Pegang.. aku kira.. 1 untuk engkau.. 1 untuk aku, 2 untuk engkau 2 untuk aku, 3 untuk engkau, 3 untuk aku.. lepas 3 apa?
Pencuri 1 :hentam sajalah
Pencuri 2 : hentam sajalah untuk kau , hentam sajalah untuk aku, lepas hentam sajalah..
Pencuri 1 : bedallah
Pencuri 2 : bedallah untuk kau, bedallah untuk aku
Pencuri 1 : ehh .. dalam dunia mana ada huruf bedallah
Pencuri 2 : ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk kau, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk aku
Pencuri 1 : ehh .. apa da
Pencuri 2 : ehh.. apa da untuk kau, ehh.. apa da untuk aku
Pencuri 1 : ehh .. dia ni
Pencuri 2 : ehh.. dia ni untuk kau, ehh.. dia ni untuk aku
Pencuri 1 : ehh .. kau nak mampus yer
Pencuri 2 : ehh.. kau nak mampus yer untuk kau, ehh.. kau nak mampus yer untuk aku
Pencuri 1 : kepala hotak engkau
Pencuri 2 : kepala hotak engkau untuk kau, kepala hotak aku untuk aku
Pencuri 1 : aku bagi karang
Pencuri 2 : aku bagi karang untuk kau, aku bagi karang untuk aku
Pencuri 1 : eh eh eh
Pencuri 2 : eh eh eh untuk kau, eh eh eh untuk aku


Labu Labi

Pak Aji : Mana surat khabar aku ni …. Labiiiiii…
Labi : Ya encikkk… kereta dah siap…
Pak Aji : aku tak mau keretalah .. bodohhh.Labi : kalau encik tak mau kereta.. nanti saya bawakan lori..
Pak Aji : Loriii ??? Kan lagi elok kau bawak kepala kereta api kemari … aku nak surat khabar la !!!
Labi : aaa...surat khabar … ini yang saya sedang cari ni …
Pak Aji : dari tadi kau mencari . baru menyonsor ??
Labi :tadi dah jumpa .. sekarang dah berkecai…

Abisss Daaaaa......
Ada sapa2 teringat dialog P.Ramlee lagi? nak sambung??

No comments: