Monday 1 November 2010

France - Dijon


Assalammualaikum

Lama jugak saya tak bercerita kat sini. Sementara saya nak ambil mood nak update blog saya semula nih, apa kata saya sambung semula mengupdate Europe trip saya…cuma tinggal France aje yg tak sempat saya cerita.

Perjalanan dari Switzerland ke Dijon, France mengambil masa selama 6 jam. Bertolak dari Engelberg, pukul 7.30am. Dalam perjalanan ke Dijon, 2 kali kami berhenti di R&R. Di Dijon, bami berhenti rehat selama 2 jam disana, lunch makan kami makan kebab..itu aje yang kami rasa mampu nak telan dan tertera perkataan 'Halal'. Lepas dah lunch tu kami jalan-jalan beli souvenir sikit kemudian sambung semula perjalanan menuju ke Paris.

Dijon, France is a charming, walkable town that offers lots of interesting nooks and crannies for the adventurous tourist. There are several museums and fascinating churches as well a shops and restaurants galore.

Salah satu R&R, otw to France.

Dijon town.

Bourgogne

LaFayette Galeries. Tk cukup masa nk shopping kat sini..:( Esok kt Paris..boleh pusing puas-puas..:)

Rue Verrerie. Banyak tempat2 shopping kat sini..rambang mata tauuu..:)




Town Hall


Burgundy

The Darcy Park, right in the center of town, is spacious and grand, but almost every other street has an area for children to play..:)


Tepat 2.30pm kami bertolak ke Paris. Perjalanan ke Paris mengambil masa selama 4 jam..another long journey..huhuhu.

Nnt kita sambung lagi k..tunggu tauu..:)

2 comments:

suriani said...

scenery mmg cantekkkk, i berangan niiii..

Syiera said...

hi umi ameer,

scenery kt tempat org mmg cantik2 belaka...tp walaupun kt negara orang...negara sendiri jugak best!!