Monday 15 March 2010

Hal carpet..:P


Pergi satu kedai karpet hari tu with my fren. The one we liked, tanya harga, salesman tu cakap, sepuluh ribu. Huh? 10 ribu jer ke????? Anyway, berpindahlah minat ke karpet yg lebih munasabah sket harganya. Sampailah karpet yg dlm lingkungan harga 500- 600. Tu pun saya tawar lagi, sebab pada saya still mahal gak..Mungkin pada org lain murah tu kot..:P

Then masuklah this couple ngan anak kecik. The guy looked older, looked rich. Selamba jer nak beli karpet mahal-mahal. (Malu aku, dok menawar doormat harga 25 nak jadi 20). Lepas diorang keluar, saya cakap kat kat salesman tu, kitorang tak lah boleh beli macam diorang tu. Selamba jer, that guy cakap " Takpa, dapat suami takda berapa kaya pun takpa. Itu suami baru jer beli utk bini satu lagi. Ini bawa bini lain pula..senyap-senyap"

Saya pun gelak sambil dengan seriousnyer lepas tu menasihati my fren. "Nanti awak dah tua and kaya, jgn carik bini lagi satu tau.. nanti hari-hari kena beli karpet...:D"

No comments: